środa, 22 czerwca 2016

Stolik jak baletnica - metamorfoza

Stolik jak baletnica. Tak mi się skojarzyły jego zgrabne nóżki :)
Stolik tylko udawał drewno mahoniowe. Niech Was nie zwiedzie ładny wygląd na zdjęciu. Jest z MDF u, malowany i lakierowany.  Blat wyglądał jak malowany na bordowo plastik i do tego był błyszczący. Nogi natomiast matowe. Nie wymagał napraw, poza uzupełnieniem jednego ubytku.
Otrzymałam zadanie przemalowania go na kolor szary. Użyłam ciemno szarego koloru farby kredowej AMAZONA czyli Black Pearl.
Uwielbiam ten kolor! Aby blat wyglądał na drewniany pomalowałam go pędzlem z grubym włosiem a następnie zabezpieczyłam bezbarwnym woskiem. Uzyskałam matową powierzchnię ale chciałam aby wyglądał bardziej naturalnie więc zawoskowałam go kilkakrotnie szarym woskiem Byta-yta niewiele jaśniejszym , który lekko podkreślił profil blatu i ,,słoje drewna" zrobione pędzlem. Niestety zdjęcia nie oddają dobrze rzeczywistego wyglądu stolika. Następne będę wreszcie robić nowym aparatem a nie telefonem:)



przed szlifowaniem i woskowaniem
Stolik wyszedł świetnie i znów muszę przepraszać za jakość zdjęć, bo został odebrany zanim zrobiłam zdjęcia stolika w zaaranżowanej scenerii z fotelem i filiżanką kawy. Wtedy można by pokazać całą jego urodę. Gdybym go robiła dla siebie pewnie dostał by jeszcze odrobinę patyny i nogi w kolorze ecri. Ale stolik miał pasować do  wnętrza zamawiającego tę przemianę a stylowy kształt stolika  miał być kontrastem dla współczesnych mebli.
Stolik trafił już do nowego domu. Mam nadzieję, że zadowolił właścicieli:)

17 komentarzy :

  1. Jakież subtelne nogi
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Śliczny stoliczek, faktycznie bardzo delikatny i leciutki w wyrazie, przez te nóżki :)
    Pozdrawiam ciepło, Agness:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Super metamorfoza, lubię takie :-)
    Farby Amazona przemalują wszytko.
    Pozdrawiam Agnieszka

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam dylemat... Nie wiem co bardziej mi się podobało :) Przed czy po :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wierzę, wiele osób tak reaguje na te zdjęcia. To kwestia tego co kto lubi czy tradycyjna kolorystykę, czy neutralne barwy. A tak naprawdę to wszystko zależy od tego w jakim wnętrzu ten stolik ma się znaleźć?! Do zdjęcia PRZED wystarczy dostawić uszak w tradycyjnym żakardowym obiciu retro + stylowe mosiężne dodatki lub zaaranżować go w wiktoriańskim stylu. Do szarego pasuje jasne, nowoczesne wnętrze w prostymi meblami dla kontrastu lub w stylu francuskim.

      Usuń
  5. Efekt jest super, czym szlifowane?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie szlifowaneW tym przypadku nie było potrzeby bo farba AMAZONA ma b. dobrą przyczepność więc wystaczyło umyć i odtłuścić starą powłokę.

      Usuń
  6. Ja bym go jeszcze jakoś przyozdobiła :) Ale według uznania :)

    OdpowiedzUsuń
  7. bardzo ładna przemiana ( jak dla mnie ); oczywiście wolę go po przemalowaniu
    pozdrawiam Ewo

    OdpowiedzUsuń
  8. Super stolik! Ładnie odrestaurowany!

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuje za wizytę u mnie i komentarz :)