poniedziałek, 9 marca 2020

Czy warto ratować stary mebel?

Czy warto ratować stary mebel? Często zadaję sobie to pytanie, bo widzę potencjał tam gdzie inni widzą śmieć! Ale kij zawsze ma dwa końce - taka zmasakrowana staroć wymaga ogromnego nakładu czasu i pracy.... więc czy warto?
Trzeba mierzyć siły na zamiary:) tylko tyle? No nie: trzeba mieć w sobie cierpliwość i pokorę- inaczej mebel Was pokona.
A teraz pokazuję o czym mówię:
komoda Wyszkowskich Fabryk Mebli. Oryginalny rupieć z oryginalną metką.

Pomimo strasznego stanu, udało mi się uratować trochę z oryginału. Niestety na szufladach nie było forniru ale "papierowa" okleina udająca fornir,  mocniejsze przyciśniecie szlifierki docierało się do płyty wiórowej. Więc udało się uratować tylko 3 szuflady. Czy potrafię spojrzeć na meble z PRLu kreatywnie?
Dla pokolenia moich dzieci do designerskie meble, dla mnie wspomnienie regałów, bylejakośći i setek identycznie urządzonych mieszkanek w "wielkiej płycie"
Choć oczywiście bardzo  doceniam designerskie perełki, zwłaszcza fotele i krzesła z tamtych czasów.
Tak wygląda komoda po wielu zabiegach ratunkowych.
Ciemna, butelkowa zieleń, złote uchwyty (to  oryginały,  przemalowane) różne wzory tapet do szuflad. Fronty odnowione i lakierowane. Na dwóch szufladach wzór wykonany szablonem




Miłego dnia dla wszystkich 
Ewa

27 komentarzy :

  1. Podziwiam , że ci się chce. Komoda wyszła doskonale , brawo . Pozdrawiam serdecznie 💖

    OdpowiedzUsuń
  2. Zdjęcia pokazują, że było warto, gratulacje.

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękna!! Zazdroszczę umiejętności i cierpliwości. Do takich prac trzeba oczyścić umysł i wyłączyć upływ czasu - ja narazie nie przeszłam jeszcze przez ten etap. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję. Dla mnie malowanie, odnawianie mebli jest jak terapia. Muszę się "wyłączyć" na inne rzeczy. To pozwala odpocząć głowie.

      Usuń
  4. bo ja wiem ? teraz też większość mebli jest taka sama najczęściej to białe meble szwedzkiej firmy więc nie wiele się zmieniło;0 warto więc dać drugie życie starym meblom jeśli się to potrafi . Wstawić taka perełkę między te nowe i ...

    OdpowiedzUsuń
  5. Też nie lubię tych mebli, bo żyłam w tych czasach i wiem jakie wszystko było szare, smutne, jednakowe. Jednak Twój mebelek bardzo mi się podoba i nie przypomina tych, które można było zobaczyć w każdym domu. Pozdrawiam :)))

    OdpowiedzUsuń
  6. Po prostu jesteś czarodziejką :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Stare meble są niepowtarzalne i solidne. Wystarczy tylko poświęcić trochę wolnego czasu i chęci, aby je odnowić.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  9. Renowacja mebli to coś pięknego. Uwielbiam takie meble, którym nadano nowego życia

    OdpowiedzUsuń
  10. Sama nigdy tego nie próbowałam (raz tylko pomalowałam drzwi), ale mam jeden taki mebel do odnowienia. Czemu nie :) Pójdę za Twoimi radami :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Odpowiedzi
    1. No właśnie, niby izolacja, niby praca zdalna a ja zarobiona jestem:) brak czasu na wpisy

      Usuń
  12. Wyszło pięknie!! elegancko :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Oczywiście, że warto ratować stare meble! Nadawanie im drugiego życia może sprawić wiele radości :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Pani Ewo, dopiero odkryłam Pani blog i jest cudowny. Pani praca kapitalna. Mam pytanie techniczne o 3 szuflady górne: jak Pani uzyskała kolor, czy to jakiś lakier, bądź farba? Mam ogromny regał i chciałabym go uratować. Będę wdzięczna za podpowiedź.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przepraszam, że tak późni... nie zaglądałam dawno na bloga. Szuflady są odświeżone lakierobejcą w kolorze ciemny dąb, w tym przypadku nie było innego wyjścia.

      Usuń
  15. Ze względu na klimat jaki aktualnie mamy pojawiło się sporo glonów na elewacji i kostce brukowej. Warto się ich pozbyć jak najszybciej, aby elewacja odzyskała swój dawny blask. Jest wiele firm, które wykonują takie usługi. Samemu trudno cokolwiek zdziałać bez porządnego sprzętu. Osobiście korzystałem z firmy Elevatio, a ich ofertę może znaleźć tutaj https://www.elevatio.pl/mycie-elewacji-z-glonow

    OdpowiedzUsuń
  16. Dobrze ,że jest ten artykuł. Na pewno ten artykuł powinno przeczytać bardzo dużo osób.

    OdpowiedzUsuń
  17. Fajny blog. Na pewno dużo osób wejdzie na ten blog.

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuje za wizytę u mnie i komentarz :)