poniedziałek, 2 marca 2020

Lustro z odzysku

Ktoś potraktował stare lustro jak śmieć, miało obdarty i poobijany fornir i w zasadzie nikt by pewnie na nim oka nie zawiesił,  poza takimi wariatami meblowymi jak ja.
Lustro na pewno było kiedyś częścią starej toaletki, ale żeby przywrócić mu dawną świetność trzeba by usunąć zniszczone części forniru i  dopasować nowe kawałki forniru zgodnie z usłojeniem. To dużo czasu  wysokie koszty - w tym przypadku nieopłacalne. Pięknie fazowana tafla tez ma ślady czasu, plamki w różnych miejscach

Zawsze w takim wypadku zastanawiam się czy mebel poddać renowacji czy stylizacji? Czasem profesjonalna renowacja nie ma sensu a można uratować przedmiot odnawiając i malując go, Tak było w tym przypadku. Zaszpachlowałam ubytki, i zadrapania. Postanowiłam pomalować je na kolor "Camelia" farba nordic Chic. Potem lekko poprzecierałam, dodałam reliefy i patynę z wosków.






13 komentarzy :

  1. Piękna metamorfoza . Miłego dnia 🙂

    OdpowiedzUsuń
  2. Lustro jest piękne. Nadgryzienie zębem czasu dodaje mu tylko wartości :) A wariatów meblowych jest duuuużo i wiele zrozumienia wśród nich znajdziesz

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję. Też uważam, że ślady minionego czasu trzeba zachować.

      Usuń
  3. Piękne lustro warte by dać mu nowe życie:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Podziwiam, z czegoś kto, coś przeznaczył na straty, Ty stwarzasz piękno. W tym, co inni widzą brzydotę, Ty widzisz potencjał i udowadniasz, że on jest, brawo. :))))) Genialna metamorfoza. <3

    OdpowiedzUsuń
  5. Ewo, bardzo udana metamorfoza! Pięknie tchnęłaś w ten przedmiot drugie życie, a wspaniale fazowana tafla lustra wraz z plamkami, tylko dodaje mu charakteru i autentyczności. Cóż, tak to już jest, że to co dla nas jest skarbem, dla kogoś innego - śmieciem...
    Ciepło pozdrawiam.
    Anita

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Wiele przedmiotów zasługuje na drugą szansę. Czasem wystarczy je odnowić A czasem trzeba przerobić na coś zupełnie innego.
      Wystarczy zobaczyć w nich potencjał.

      Usuń
  6. Ale to lustro miało szczęście!
    Piękny dar posiadasz. Zachwycająco wygląda teraz :)
    Pozdrawiam :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Wspaniała metamorfoza lustra! Wygląda naprawdę super :) Uwielbiamy meble czy dodatki, które przeżywają swoją drugą młodość :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Podoba mi się ten blog. Na pewno na tym blogu zostanie.

    OdpowiedzUsuń
  9. Na ten blog powinno wchodzić bardzo dużo osób. Takie jest moje zdanie na ten temat.

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuje za wizytę u mnie i komentarz :)