środa, 22 października 2014

Bombki eksperymentalne :)

Wiecie już, że odkrywanie nowych  rodzajów farb  bardzo mnie inspiruje. Pasjami lubię poznawać nowe materiały i techniki, stąd pomysł, żeby się udać w najbliższą niedzielę do Babic na warsztaty nie w charakterze uczącego ale ucznia. Już się nie mogę doczekać spotkania bo atmosfera zawsze jest super, jak na babskiej imprezie przy kawie i ciasteczkach:)  Relacja będzie w następnym wpisie. Gdyby ktoś chciał nauczyć się kilku technik postarzania drewna, to chyba są jeszcze wolne miejsca, sprawdźcie pod tym linkiem TUTAJ
Zainspirowana właściwościami farb kredowo-olejowych pomyślałam czy by nie spróbować użyć ich do zdobienia bombek. Kto powiedział, że można nimi malować tylko meble? Można przecież malować drewno, metal, ceramikę, ba nawet tapicerkę meblową...to można i palstikowe  czy styropianowe bombki. Skąd taki pomysł? Bo widziałam na warsztatach możliwości kolorowych wosków użytych do wykończenia powierzchni malowanych tymi farbami. Zauroczył mnie efekt używania kilku kolorów wosków na jednej powierzchni...
Nie będę się rozpisywać. Użyłam bombki styropianowej, farby kredowej w kolorze brązowym, a do wykończenia wosków szwedzkiej marki Byta-yta w kolorze turkusu i złota. Zrobiłam też wzór "kropeczkowy" konturówką.
Bombki w fazie malowania;  jedna jest pomalowana tylko brązową farbą kredową (matowa) i naniesiony wzór konturówką, po lewej druga bombka już po wtarciu dwóch kolorów wosków. Dzięki złotemu woskowi, pięknie odbijają światło jak metalowe lub szklane  a to przecież tylko styropian :)) Na zdjęciach widać również jak zmieniają się kolory w zależności od koloru światła i jego natężenia.
Jak widać, efekt tak mi się spodobał, że tą samą techniką pomalowałam jeszcze drewniane koniki i domki. Powstał taki oto "zestaw ozdób eksperymentalnych"  na choinkę. Trzy bombki, trzy koniki i trzy domki.
Próbuję jeszcze z innymi kolorami np. czerwonym. Tu wersja robocza. Wrzucę fotki jak skończę. Może za tydzień. niebawem.
Ale przecież nie ma ograniczeń co do przedmiotów, można malować pudełka, zawieszki i inne dekoracje. Kombinacja kolorów farb i kolorowych wosków daje bardzo wiele możliwości. Kreatywność górą!
Jeśli chcecie poczytać na temat możliwości kolorowych wosków i farb zajrzyjcie na FB https://www.facebook.com/farbylniane lub https://www.facebook.com/FarbyKredowe
A jeśli macie ochotę wykonać takie bombki zapraszam na warsztaty. Terminy wkrótce znajdziecie TUTAJ. Przy kawie i ciasteczkach stworzymy własnoręcznie dekoracje a ja chętnie Was poznam w realu.

Miłej jesieni !

16 komentarzy :

  1. Aż trudno uwierzyć, że te bombki są ze styropianu, niesamowity efekt. Ciekawa jestem prac z czerwienią.
    pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
  2. Me encantan.
    Lastima que tu taller esté tan lejos¡¡

    OdpowiedzUsuń
  3. Ewa, a ja bede nawet w poblizu ...Tylko czasu, jak na lekarstwo..
    mejla do Ciebie dzis sle. W waznej sprawie:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dekoracje są śliczne. Podobają mi się i bombki, i domki, i koniki... I to hasło :
    Kreatywność górą !

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale taka czerwień ze starym złotem... Mrrrrr...... :)))))

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo ciekawy efekt uzyskałaś:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Blask nawoskowanego styropianu faktycznie zaskakuje. Nie pracowałam jeszcze z woskami, więc ciekawa jestem, czy ten efekt można uzyskać tylko za pomocą tych konkretnych wosków, czy innych również. Hm... chyba czas pomyśleć o jakiejś woskowej próbie. :) Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja dotąd pracowałam tylko z woskiem transparentnym i rustykalnym ale na meblach i innych drewnianych elementach, lampach, ramach do obrazów. Dopiero zetknęłam się z woskami kolorowymi i eksperymentuję z kolorami bo techniki już znam.

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo ciekawy efekt, bobki i cała reszta wyszły idealnie.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. zaczyna się :P w radiu już też puścili jako pierwsi last christmas przedwczoraj ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W ubieglym roku tez byłam szybsza od hipermarketów. Tylko one nie robia jednej bombki tydzień:)))

      Usuń
  11. Suoer wyszły te bombki. Ja dzisiaj zaczynam planowanie moich prac świątecznych, a potem do roboty bo grudzień tuż tuż ;) Pozdrawiam Kamila

    OdpowiedzUsuń
  12. bardzo ładne bombki :) aż poczułam już świąteczny klimat :)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuje za wizytę u mnie i komentarz :)