poniedziałek, 5 lutego 2018

Kreatywnie- coś z niczego - ze starej szufladki

Szybka foto-relacja. Kolejny przykład jak wykorzystać rupiecie. 
Przybornik, skrzyneczka na drobiazgi. Może być do kuchni na słoiczki z przyprawami, butelki z oliwą. Może uporządkować i ozdobić biurko. Na pewno każdy znajdzie dla niej zastosowanie.
Co jest potrzebne do wykonania:
1)Stara szuflada lub inne drewniane lub plastikowe pudełko. ( tak, farba Byta-yta pomalujecie również plastik)
2) 4 gałki do mebli, ja używam starych zdemontowanych z jakiegoś mebla.
3) papier ścierny 250, 400
4) farba w wybranym kolorze, kredowa, akrylowa. Zależy jaki chcecie uzyskać efekt. Na farbie kredowej możemy uzyskać ciekawe, naturalne efekty patynowania i przecierek, za pomocą kolorowych wosków, lub dwóch kolorów farb.
Akrylową uzyskacie efekt kryjący, mniej rustykalny. Przecierko możecie zrobić papierem ściernym , na krawędziach i frezowaniach
5) wosk bezbarwny do farby kredowej, kolorowe woski do patynowania i wzorów z szablonu
6) taśma malarska, do odznaczenia granic kolorów, jeśli chcecie malować przedmiot na kilka róznych kolorów.

Do dna przyklejcie nóżki z gałek meblowych, np za pomocą kleju Vikol.
Jeśli dno szufladki jest wklęsłe jak w moim przypadku, trzeba dodatkowo wkleić kawałek sklejki, drewienka, które powiększy narożnik tak aby podstawa nóżek dała się wkleić.
Potem juz tylko szpachlowanie ubytków, jeśli jakieś Wam przeszkadzają w wyglądzie przedmiotu.
Pozostaje malowanie i wykończenie wg własnego pomysłu.
Ja użyłam farby kredowo-olejowej Byta-yta w kolorze matowej czerni. rozprowadza sie jak "masło" kryje po jednej lub dwóch warstwach w zależności od podłoża i spodziewanego efektu.
Potem zawoskowałam woskiem bezbarwnym. Złotym woskiem zrobiłam patynę  na krawędziach i ozdobnych elementach. Ta czerń wygląda wspaniale ze złotem. Zdecydowałam się na te kolory dla przeprowadzenia testu, przed zastosowaniem ich na komódce i sekretarzyku które czekają na odnowienie.
    Środek szufladki pomalowałam dla kontrastu kolorem niebieskim i ozdobiłam szablonem. A Wy na pewno będziecie miały własne pomysły na kolorystykę.
Do roboty!!!



Pozdrawiam Was i do następnego razu:)

10 komentarzy :

  1. ile razy przechodząc koło śmieci widzę wyrzucone szuflady tyle razy myślę żeby je pozbierać i przerobić...tylko siłą się powstrzymuję,bo po prostu nie mam ich gdzie dać:))))

    OdpowiedzUsuń
  2. świetne podejście do ciemnych kolorów. Ostatnio też chodzi mi po głowie wyprodukować coś ciemnego, poszaleć z czarną, granatową lub ciemnozieloną farbą. Twoja szufladka jest super. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciemne kolory są inspirujące, można tworzyć ciekawe połączenia

      Usuń
  3. Świetny pomysł i piękne wykonanie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Genialnie wygląda takie połączenie kolorystyczne :) Nawet bym nie pomyślała. Śliczna skrzyneczka wyszła :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. świetny pomysł i super efekt Ewo :)
    buźka

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetne pomysły. Aż mam ochotę też coś u siebie pokombinować. Dzięki za inspirację :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Pomysł jak najbardziej zasługuje na podziw :D W sumie to taki banał a nigdy nie wpadłam żeby z szufladki zrobić coś bardziej użytecznego

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuje za wizytę u mnie i komentarz :)