czwartek, 8 sierpnia 2019

100 - letnia skrzynia - jak uratować stare drewno?

W weekend miałam spotkanie ze 100 letnią skrzynią.
Ogromna i bardzo ciężka, zbudowana bez żadnego gwoździa!
Piękne stare okucia!
Zastałam ją już oczyszczoną A spróchniałe dno i przednia deska wieka została wymieniona przez stolarza.
Moim zadaniem było zabezpieczenie starego drewna i wyrównanie koloru pomiędzy starym drewnem i nowymi wstawkami z drewna modrzewiowego.
Miałam jak najmniej ingerować w naturalny stary wygląd mebla.  tak wygląda teraz.

Widzicie jak różni się kolorem wstawiony nowy element z modrzewia. Jest zawoskowany pierwszą warstwą. Trudno dobrać kolor i ilość warstw zanim uzyska się dobry efekt.


Użyłam wosku z olejem lnianym Allback w kolorze dębu.
Potem musiałam retuszować nowe elementy drugim, ciemniejszy kolorem. Na  nowe elementy musiałam nałożyć  aż  3 warstwy wosku.
Odświeżyłam też metalowe okucia.
Po lewej deski woskowane, po prawej drewno przed woskowaniem. Zobaczcie jak wosk z olejem wydobywa słoje i rysunek drewna.
Okucie PRZED woskowaniem i polerowaniem
okucie PO odświeżeniu
skrzynia
w całej okazałości
A tutaj widownia, która zajęła najlepsze miejsca!


7 komentarzy :

  1. Piękna skrzynia i brawo za jej uratowanie. Widownia wspaniała choćby dla nich warto było odnowić stara skrzynię;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Lubię jak takie starocie dostają szanse na dalsze życie. Kufer wyszedł fantastycznie . Miłego weekendu. ☺🔆

    OdpowiedzUsuń
  3. Jaki piękny kufer!!! Aż czuje się jedwabisty dotyk wosku :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wspaniały kufer, a efekt wart włożonej pracy :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zazdroszczę Ci skrzyni w tak dobrym stanie. Ja niestety odziedziczyłam tylko taką, której nie udało się odratować ze względu na zgniłe drewno.

    OdpowiedzUsuń
  6. Mogłabyś polecić mi dobry i stosunkowo niedrogi impregnat do mebli i drewna? Muszę zaimpregnować meble z palet a nie wiem czym

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuje za wizytę u mnie i komentarz :)