niedziela, 1 grudnia 2013

Świąteczne aranżacje w różnych kolorach

Albo to będzie długi post z ogromną ilością zdjęć albo będę go musiała podzielić na kilka części. Zobaczymy ...
Ja już zdecydowałam o kolorach na te Święta i zaczynam dekorowanie od Mikołajek.
Co roku zaczynam miesiąc wcześniej przeglądać zapasy dekoracji. Nie wydaje na nie ogromu pieniędzy ale co roku dokupuję jakiś drobiazg, który bardzo mi się podoba i on decyduje o kolorach na bieżące dekoracje choinkowo-domowe :) Tak jak Wy szukam tez inspiracji w internecie a potem szukam sklepików internetowych z okazjonalnymi cenami. Często się okazuje, że to co w znanych i polecanych sklepach jest dość drogie można kupić czasami 25 lub 30% taniej w innych mniejszych sklepikach, które nie są tak głośno reklamowane. Więc rozglądajcie się, zobaczcie czy np z prostego wianka wiklinowego, farby  i paru metrów wstążki nie można wyczarować dekoracji, która później w sklepie kosztuje 70-80 zł.
Ja od lat zbieram tzw. bazę, komplet złotych bombek, komplet białych, trochę perłowych. Często nie gardzę nawet tymi z plastiku jeśli są dość starannie wykonane. Zbieram tez wstążki: szyfonowe ze złotymi wzorami, czerwone i czerwone w krateczkę, i białe.
Potem do tej bazy dodaje kolor: od 10 lat inny. Było już bordo ze złotem, był kobaltowy granat ze złotem, złoto z bielą, złoto z czerwienią. Było anielsko, sielsko..... uff
Ostatnie parę lat jako dodatek króluje czerwień, co roku trochę w innym stylu dekoracje. W tym roku będzie więcej bieli i czerwieni, trochę inspiracji skandynawskim stylem. Ale dla Was przygotowałam parę zdjęć w trzech różnych aranżacjach. Niestety bez choinkowych gałązek. Większość zdjęć jest zrobiona na "ściance"  w pracowni, bo to jedyne miejsce w którym było dobre światło dzienne. Udało mi się też zrobić parę zdjęć w salonie i nawet nasza Frajda postanowiła się zaprezentować. Tak to z nią jest, wystarczy położyć dywanik a ona już na nim leży :)
Mam nadzieję, że zdjęcia oddają to co chciałam przekazać. Raczej nie mam talentu do kadrowania, nie umiem też obrabiać zdjęć na komputerze. Brakuje czasu na naukę :)  Więc wybaczcie nieprofesjonalne podejście. Na każdym zdjęciu tłem są te same meble i część dodatków. Poszukajcie w swoim pokoju jakiejś komody, półki na której możecie ustawić dekorację w wybranym stylu i kolorze, dopasujecie kolorystycznie ozdoby choinkowe. Wyszukajcie świeczniki i lampiony jakie macie w domu i pomyślcie jak je udekorować np. gałązką z tui lub bukszpanu przewiązaną wstążką, mini  wiankiem z owoców głogu naciągniętych na drucik. A może przemalować starą doniczkę obwiązać ją wstążką, potem wstawić w nią gwiazdę betlejemską lub mały cyprysik i gotowe.
A teraz zdjęcia ..... trochę się boję......
Zacznijmy nietypowo: różowy, złoty i biały. Co wg mnie pasuje: piórka, perły, złoto, szkło zwykłe lub kryształowe, koronki, atłasowe wstążki....





Kolor drugi: srebrny i szary. Dal wielbicieli glamour : pasują  perły, kryształki, koronki i wszystko co błyszczy. Na pewno srebrne bombki a także czerń i czarny aksamit - ale nie miałam takich pod ręką. Dla wielbicieli shabby chic: fajnie wyglądają spatynowany metal,  dekoracje postarzone, przecierki, dużo bieli, starych koronek :)






Zostaje ostatni kolor, który przygotowałam: tradycyjna czerwień. Daje naprawdę wiele możliwości - połączona ze złotem lub srebrem jest elegancka. Z kraciastymi wstążkami, reniferkami, jelonkami i drewnem lub wikliną  stworzy sielski rustykalny klimacik. Z czerwienią jest tak, że chyba nie trzeba naśladować wprost żadnego konkretnego stylu bo ona po prostu kojarzy się ze Świętami i pasuje do ..... śniegu :)
U mnie będzie jej w tym roku dużo, stąd łatwiej mogłam przygotować dla Was zdjęcia z tym kolorem. Dodatkowo miałam okazje naoglądać się dekoracji w tym kolorze w sklepie Agnieszki z Domowych Klimatów która prowadzi sklep  AGO HOME. Lubię tam wpadać ale dostaje zawrotu głowy i za dużo bym kupiła :) W tym roku skusiłam się na świątecznego szmacianego Elfa i kubki z reniferami a także piękne świece ze skandynawskim wzorkiem ( świecami pochwalę się jak udekoruję świecznik)








Wyszedł bardzo długi post wiec Candy zamieszczę w następnym za parę dni.
Zostało mi trochę bombek i zawieszek  w pastelowych kolorach oraz trochę w czerwieni wiec jeśli macie ochotę na któreś bombki - pytajcie na mail ewa.przytulnydom@gmail.com

Serdeczne pozdrowienia dla Wszystkich
Ewa



31 komentarzy :

  1. Piękne wnętrze ;-) piękne ozdoby pełne wdzięku i blasku ;) i piesio również uroczy ;-) pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajne dekoracje a Frajda śliczna :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja zdecydeowanie stawiam na czerwony:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Przepiekne dekoracje !
    Ta w bieli marzenie :)
    Pozdrawiam
    zapraszam do siebie

    OdpowiedzUsuń
  5. Ewo, mam podobne do Ciebie podejście: wcześniej robię przegląd, bazuję na tym co mam i najwyżej uzupełniam drobiazgami, staram się też twórczo myśleć...W ubiegłym roku było u mnie dużo czerwieni, teraz raczej będzie biel i złote akcenty :)
    pozdrawiam ciepło
    marta

    OdpowiedzUsuń
  6. O matko i siostro, ale pięknie to porobiłaś! Normalnie trzeba Cię do dekoracji domu wypożyczyć! ;-) Cudne, ze smakiem, z umiarem.., jestem na prawdę pod wrażeniem!

    OdpowiedzUsuń
  7. pięknie Ewuś, świątecznie już!

    OdpowiedzUsuń
  8. Alr macie nas...e w glowach !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło, że ktoś zechciał sie tak treściwie wypowiedzieć i w dodatku anonimowo. Dziękuję za wizytę

      Usuń
  9. Wszystko piękne, ale mój faworyt to czerwień. Nieodmiennie kojarzy mi się ze świętami.

    OdpowiedzUsuń
  10. A ja nadal koloru głównego nie wybrałam, więc fajnie popatrzeć na różne propozycje

    OdpowiedzUsuń
  11. Prześliczne aranżacje!!! Tyle inspiracji :)

    OdpowiedzUsuń
  12. ale urokliwy ten czerwony czajniczek!

    OdpowiedzUsuń
  13. wyśnione aranżacje :)
    idealne bombki :)
    i kącik uroczy sam w sobie :)
    serdecznie pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  14. U Ciebie wszystkie aranżacje są śliczne:) Nie wiem, która podoba mi się najbardziej:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Pięknie, choć wiesz chyba, żę moje serce należy do czerwieni. ;) Prześliczne kubki z reniferami i miseczki, taka piękna czerwień! I wieniec na kominku fantastyczny.
    Bardzo piękne wszystkie aranżacje, podziwiam kochana Twoją kreatywność, ja jak się na czymś "zatrzymam", to już w tym klimacie tkwię...

    OdpowiedzUsuń
  16. Ewciu... przecudne bombeczki !!! delikatne i subtelne...
    wczoraj cosik poustawiałam ze starych dekoracji... wszystko muszę w miarę chować przed kotami
    buziaczki

    OdpowiedzUsuń
  17. I tak i siak, na leżąco, na wisząco .... superosko :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Ślicznie, świątecznie u Ciebie :))

    OdpowiedzUsuń
  19. Dla każdego coś miłego....Ja lubię w kolorach ziemi....Pa....

    OdpowiedzUsuń
  20. Twoje aranżacje wcale nie wyglądają źle. :) Szczególnie te w bieli i czerwieni. Masz rację, takie zestawienie kolorów od razu kojarzy się ze świętami... choć powinno również z naszymi narodowymi barwami, czyż nie? ;) Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  21. Pięknie , a czerwony chyba do mnie najbardziej przemawia :) Choć srebro też jest super :) pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
  22. Śliczne dekoracje! Jednak czerwień cudownie pasuje do świąt. U mnie też tradycyjne kolory zagoszczą :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  23. Ewuniu nio i Święta :))
    Zarazzzzzzzzzz :)
    U mnie od zawsze króluje czerwień łączona z najróżniejszymi barwami. Nigdy nie mogę się ograniczyć do dwóch kolorów :)))
    Raczej kieruję się zasadą, aby było odświętnie, uroczyście, radośnie i rodzinnie :)

    Moc uścisków przesyłam :*

    OdpowiedzUsuń
  24. Jak zwykle pięknie ciepło i przytulnie,tak czerwień i Boże narodzenie bardzo pasują do siebie mnie jednak oczarował ten stolik na którym eksponujesz ozdoby jest przepiękny napewno odnowiony pomalowany przez Ciebie kochana ! wnosisz tyle ciepła i oczywiście wiele inspiracji Super ! czekam na jeszcze !

    OdpowiedzUsuń
  25. cudowny kominek-marzę o takim:) na razie musi mi wystarczyć piec kominkowy:) cudowne masz te czerwone dodatki u mnie w tym roku też zagości świąteczny-czerwony kolorek:)

    OdpowiedzUsuń
  26. Dłuuuuugi, ale świątecznie się czytało i oglądało:D Pierwsze zdjęcie idealne!

    OdpowiedzUsuń
  27. Joj! I prawda, jak na skandynawskim blogu. Muszę przyznać, że znalazłam tu duuuużo rzeczy, który po prostu mus mieć :) Może nie kupione, a samodzielnie zrobione, ale a-la... Dziękuję! :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Witam. Mam na imię Dorota i jestem pierwszy raz na Twoim blogu. I jestem zachwycona i pracami, i aranżacjami. Wszystkie bardzo mi się podobają. Super jest pomysł z klatką dla ptaków, tylko ja bym te bombki powiesiła w klatce. A jak by miały przyczepione piórka, wyglądałyby jak śniegowe ptaki. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  29. Prześliczne zdjęcia!!!!!!!
    Pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
  30. Ale tu cudnie......Zapraszam też do mnie klubtilda.blogspot.com

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuje za wizytę u mnie i komentarz :)